Номінація: «Нова українська школа: освіта майбутнього»
Секція: «Дошкільна освіта»
Григоренко Ірина Володимирівна
Посада: Вихователь -методист
Кваліфікаційна категорія:
«спеціаліст вищої категорії»,
звання «старший -вихователь»
ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
(ЯСЛА – САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №235 «ГОРОШИНКА» ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
Завідувач: Лохматова Людмила Валеріївна
69097, м. Запоріжжя, вул. Ентузіастів, 13-а,
телефон: (061) 286-26-40
Код ЄДРПОУ 26469800
E-mail: goroshinka235@ukr.net
Сайт: https://goroshinka235.jimdofree.com/
Провідна педагогічна ідея проекту:
КОНЦЕПТУАЛЬНА ІДЕЯ. Ми, працівники дошкільного закладу, хочемо створити україномовне середовище не тільки в дошкільному закладі, а й долучити до співпраці батьків вихованців нашого дитячого садка, дитячих садків району, а можливо і міста. Зробити це не у формі одних лише закликів, а шляхом спільної діяльності, покрокової і цікавої. Результатом мають стати особисті досягнення і ситуація успіху для всіх учасників проекту - «Челлендж#А ти говориш українською?»; «Challenge# Do you speak Ukrainian?».
АВТОРСЬКИЙ ПІДХІД. Челлендж - пропозиція зробити якусь дію на спір; виклик. У перекладі з англійської Challenge означає - Виклик. Челлендж - це така гра. Гра в реальність. Вірніше правильно було б сказати, що це реальність, схована в гру. Люди на деякий час стають учасниками захоплюючих подій. Присутнім на челлендж оголошуються правила, пропонуються тексти із завданнями. І оголошується старт.
Обґрунтування актуальності та перспективності проекту:
Ми живемо в регіоні, який, в силу історичних обставин, населяє російськомовне населення. В більшості мешканці міста вважають своєю рідною мовою російську. В побуті, в родинах, громадських місцях панує російська мова. В суспільстві вже є бажання змінити цю ситуацію, спілкуватись українською. Треба лише подолати інертність людей, що хочуть розмовляти українською, підштовхнути їх до активних дій.
Науково – теоретична база проекту:
Лист МОН від 07.10.2016 №1/9-542 «Щодо застосування державної мови», інструктивно – методичні рекомендації від 25.07.2016 №1/9-396 «Про організацію національно – патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах», методичні рекомендації від 20.10.2016 №1/9-561 «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами» скеровують нас на ефективну реалізацію завдань виховання національної свідомості дітей в різних видах діяльності.
Стисла анотація проекту:
Правила Сhallenge
💪Приймайте виклик!
✏️Діліться своїми враженнями!
💕Та пробачайте собі, коли щось не виходить з першого разу
Проект починається в старших групах і триває 1 місяць. Ми оформили великий мобільний стенд типу «Roll up» в кожну групу (ДОДАТОК №1) (учасницю в цьому місяці). Батькам надаємо інформацію про тему тижня, конкретизуємо, чим саме займатимемось з дітьми впродовж тижня, робимо їм виклик і пропонуємо вдома тиждень працювати (діяти) за нашою темою.
Після завершення першого місячного етапу обробляємо накопичений в дошкільному закладі та батьками матеріал (фото, анкети, відеозаписи, інтерв’ю з дітьми і дорослими), де батьки і діти старших груп презентують свої враження і роблять виклик «А ти говориш українською?», передають великий мобільний стенд типу «Roll up» (ДОДАТОК №1) з закликом до участі в проекті середнім групам. А через місяць, по аналогії і молодшим групам.
- Для всіх груп дитячого садка впродовж місяця пропонуються консультації («Цікаві факти про українську мову», «Поради щодо того, як полегшити собі перехід на українську»); висловлювання відомих українців про мову; заклики до спілкування українською.
- Заключним етапом проекту стало проведення загальносадового фестивалю «Українська мова - це культурне обличчя нашої нації», на якому зроблено виклик всіх учасників з «Челлендж# «А ти говориш українською?» до педагогів і батьків іншого дошкільного закладу. (ДОДАТОК №2)
Результативність впровадження проекту:
У формі флешмобу під час проведення загальносадового фестивалю «Українська мова - це культурне обличчя нашої нації» зроблено запис звернення всіх учасників з «Челлендж# «А ти говориш українською?» до педагогів і батьків іншого дошкільного закладу.
Ми в дошкільному закладі реалізували цей проект, долучивши до співпраці батьків вихованців нашого дитячого садка, зробили виклик всім 15 дитячим садкам нашого району «А ти говориш українською?» і запропонували провести цей проект в своїх дошкільних закладах.
Проект може використовуватись в роботі дошкільних закладів.
В результаті проведення проекту діти значно підвищили рівень українського мовлення, отримали задоволення від спільної з батьками участі у проекті, батьки - учасники зацікавились ідеєю постійно говорити, спілкуватись у побуті українською.
Репрезентація проекту:
- Ділились досвідом по здійсненню проекту з курсантами ЗОІППО «Методисти ЗДО»
- Участь музкерівника Шашко А.А. у конкурсі «Музичні лайфхаки від профі» журналу МЦФЕР «Музичний керівник» №8, 1918.із статтею «Челлендж#А ти говориш українською?», де було викладено матеріали проекту. (ДОДАТОК № 2 )
Посилання на матеріал:
1.
Проект
«Челлендж#А ти говориш українською?»; «Challenge# Do you speak Ukrainian?»
ДОДАТОК №1 (матеріали для оформлення стенду)
ДОДАТОК №2 (фестиваль «Українська мова - це культурне обличчя нашої нації»)