Проект «Челлендж#А ти говориш українською?» «Challenge#Do you speak Ukrainian?»

Номінація: «Нова українська школа: освіта майбутнього»

Секція: «Дошкільна освіта»

Григоренко Ірина Володимирівна

Посада: Вихователь -методист                                     

Кваліфікаційна категорія:

«спеціаліст вищої категорії»,

звання «старший -вихователь»

 

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

(ЯСЛА – САДОК)  КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №235 «ГОРОШИНКА» ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Завідувач: Лохматова Людмила Валеріївна

69097, м. Запоріжжя, вул. Ентузіастів, 13-а,

телефон: (061) 286-26-40

 

Код ЄДРПОУ 26469800

E-mail: goroshinka235@ukr.net

Сайт: https://goroshinka235.jimdofree.com/

 

Провідна педагогічна ідея проекту: 

 

КОНЦЕПТУАЛЬНА ІДЕЯ. Ми, працівники дошкільного закладу, хочемо створити україномовне середовище не тільки в дошкільному закладі, а й долучити до співпраці батьків вихованців нашого дитячого садка, дитячих садків району, а можливо і міста.  Зробити це не у формі одних лише закликів, а шляхом спільної діяльності, покрокової і цікавої. Результатом мають стати особисті досягнення і ситуація успіху для всіх учасників проекту - «Челлендж#А ти говориш українською?»; «Challenge# Do you speak Ukrainian?».

 

АВТОРСЬКИЙ ПІДХІД. Челлендж - пропозиція зробити якусь дію на спір; виклик. У перекладі з англійської Challenge означає - Виклик. Челлендж - це така гра. Гра в реальність. Вірніше правильно було б сказати, що це реальність, схована в гру. Люди на деякий час стають учасниками захоплюючих подій. Присутнім на челлендж оголошуються правила, пропонуються тексти із завданнями. І оголошується старт.

 

Обґрунтування  актуальності та перспективності проекту:

         Ми живемо в регіоні, який, в силу історичних обставин, населяє  російськомовне населення. В більшості мешканці міста вважають своєю рідною мовою  російську. В побуті, в родинах, громадських місцях панує російська мова. В суспільстві вже є бажання змінити цю ситуацію, спілкуватись українською.  Треба лише подолати інертність людей, що хочуть розмовляти українською, підштовхнути їх до активних дій.

 

Науково – теоретична база проекту:

Лист МОН від 07.10.2016 №1/9-542 «Щодо застосування державної мови»,  інструктивно – методичні рекомендації від 25.07.2016 №1/9-396 «Про організацію національно – патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах», методичні рекомендації від 20.10.2016 №1/9-561 «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами» скеровують нас на  ефективну реалізацію  завдань виховання національної свідомості дітей в різних видах діяльності.

 

 

Стисла анотація проекту:

Правила  Сhallenge

💪Приймайте виклик!
Діліться своїми враженнями!
💕Та пробачайте собі, коли щось не виходить з першого разу   

 

Проект починається в старших групах і триває 1 місяць. Ми оформили великий мобільний стенд типу «Roll up» в кожну групу (ДОДАТОК №1) (учасницю в цьому місяці). Батькам надаємо інформацію про тему тижня, конкретизуємо, чим саме займатимемось  з дітьми впродовж тижня, робимо  їм виклик і пропонуємо вдома  тиждень працювати (діяти) за нашою темою.

  • Тема першого тижня в роботі з дітьми -  «Мовний етикет». Вживаємо слова етикету українською, попередньо нагадавши, які це можуть бути слова. Обговорити свої враження.
  • Другий тиждень – «Читання української народної казки». В дитячому садку читаємо і пропонуємо батькам (можливо перед сном) читати українську казочку дітям впродовж тижня. Поділитись враженнями по завершенні тижня.
  • Третій тиждень – «Спілкуємось українською в громадських містах». В садочку в іграх вправляємо у діалогах, а батьки в побуті  показують дітям приклад спілкування українською з продавцем, лікарем, аптекарем…) Зафіксувати свої враження, поділитись ними.
  • Четвертий тиждень – «Запоріжжя – осередок української культури і історії» Здійснюємо віртуальні подорожі містом з дітьми в дитячому садку, а батькам пропонуємо відвідати історичні об’єкти разом з дітьми, обговорити свої враження, поділитись ними.

Після завершення першого місячного етапу обробляємо накопичений в дошкільному закладі та батьками матеріал (фото, анкети, відеозаписи, інтерв’ю з дітьми і дорослими), де батьки і діти старших груп презентують свої враження і роблять виклик «А ти говориш українською?», передають великий мобільний стенд типу «Roll up» (ДОДАТОК №1)  з закликом до участі в проекті  середнім групам. А через місяць, по аналогії і молодшим групам.

-          Для всіх груп дитячого садка впродовж місяця пропонуються консультації («Цікаві факти про українську мову», «Поради щодо того, як полегшити собі перехід на українську»); висловлювання відомих українців про мову; заклики до спілкування українською.

 

-       Заключним етапом проекту стало проведення загальносадового фестивалю  «Українська мова - це культурне обличчя нашої нації», на якому зроблено виклик всіх  учасників  з  «Челлендж# «А ти говориш українською?» до педагогів і батьків іншого дошкільного закладу. (ДОДАТОК №2) 

 

Результативність впровадження проекту:

        У формі флешмобу   під час проведення загальносадового фестивалю  «Українська мова - це культурне обличчя нашої нації» зроблено запис звернення всіх учасників  з  «Челлендж# «А ти говориш українською?» до педагогів і батьків іншого дошкільного закладу.

        Ми в дошкільному закладі реалізували цей проект, долучивши до співпраці батьків вихованців нашого дитячого садка, зробили виклик всім 15 дитячим садкам нашого району «А ти говориш українською?» і запропонували провести цей проект в своїх дошкільних закладах.   

      Проект може використовуватись в роботі дошкільних закладів. 

 

     В результаті проведення проекту діти значно підвищили рівень українського мовлення, отримали задоволення від спільної з батьками участі у проекті,  батьки - учасники  зацікавились ідеєю постійно говорити, спілкуватись у побуті  українською. 

 

 

Репрезентація проекту:

-           Ділились досвідом по здійсненню проекту з курсантами ЗОІППО «Методисти ЗДО»

-           Участь музкерівника Шашко А.А. у конкурсі «Музичні лайфхаки від профі» журналу МЦФЕР «Музичний керівник» №8, 1918.із статтею «Челлендж#А ти говориш українською?», де було викладено матеріали  проекту. (ДОДАТОК № 2 )

 

Посилання на матеріал:

1.

 Проект

«Челлендж#А ти говориш українською?»; «Challenge# Do you speak Ukrainian?»

Download
ДНЗ №235 _Challenge Проект.pdf
Adobe Acrobat Document 550.5 KB

ДОДАТОК №1 (матеріали для оформлення стенду)

Download
ДОДАТОК 1 (матеріал до стенду) ДНЗ 235.p
Adobe Acrobat Document 3.5 MB

ДОДАТОК №2 (фестиваль  «Українська мова - це культурне обличчя нашої нації»)

Download
ДОДАТОК 2 (фестиваль) ДНЗ 235.pdf
Adobe Acrobat Document 2.6 MB

Відео-звернення: